account arrowhead-down arrowhead-up mobile-menu search sm-bold-x x-skinny-rounded x-skinny arrowhead-right social-facebook social-googleplus social-instagram social-linkedin social-pinterest social-qzone social-renren social-tencent social-twitter social-vkontakt social-weibo social-youku social-youtube

Please help us improve our website

Take our customer survey to evaluate your visit.

It should only take a few minutes to answer five quick questions. Just click the Launch survey button at the end of your visit to begin.

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Tips & Tricks

Troubleshoot, find support articles, run tests with the support app directly on your phone.
Read more and discuss the app here.

final solution for wifi problem (problemas de wifi)

Highlighted
Adviser
Message 1 of 1
1,373 Views
Message 1 of 1

final solution for wifi problem (problemas de wifi)

After having demaciados problems with the connection wifi in this equipment which I am going to list them.
continuous disconnection of the wifi network.
can not connect to the network.
it was impossible to see a streaming transmission in real time, playing a game online was a dream all these problems led me to try different settings in the wifi options of the phone without favorable results, until I started to investigate modem settings and today I have more than 72 hours without any problem in operation as it should be!
I share the cause and the solution
It is worth mentioning that each modem depending on the brand and the model, the steps to follow are different as the menus and options change! in my case I have a Huawei modem HG659 from the company Telmex mexico
just enter the modem settings from the browser in PC or mobile so that we need to know the IP in this case is http://192.168.1.254 we enter the TELMEX user and in password the default code that the modem brings is written for then go to the section (internet) there looking for the active connection in my case is the vdsl connection and click to edit it already in the edition we look for the option (IP INFORMATION) we choose the option (IP PROTOCOL VERSION) just change protocol to IPv4 because by default it comes in IPv4 + IPv6 that apparently that is what causes the conflict! just save the changes and goodbye problem! I hope it will be useful for you and end up with this annoying problem. a greeting.

(luego de tener demaciados problemas con la conexion wifi en este equipo los cuales los voy a listar.
desconexion continua de la red wifi.
no poder conectarse a la red.
era imposible ver una transmision en tiempo real fluida y decente,jugar un juego online era un sueno todo esos problemas me llevo a probar diferentes ajustes en las opciones wifi del telefono sin resultados favorables,hasta que empece a indagar en las configuraciones del modem y hoy llevo mas de 72 horas sin problema alguno en funcionamiento a como debe ser!!
les comparto la causa y la solucion
cabe mencionar que cada modem dependiendo de la marca y el modelo los pasos a seguir son diferentes pues los menus y las opciones cambia! en mi caso tengo un modem huawei HG659 de la compania Telmex mexico
basta con entrar a las configuraciones del modem desde el navegador en pc o movil para eso nececitanos saber la IP en este caso es http://192.168.1.254 ingresamos en usuario TELMEX y en contrasena se escribe la clave por defecto que trae el modem para luego dirigirnos al apartado (internet) ahi buscamos la conexion activa en mi caso es la conexion vdsl y clicamos para editarla ya dentro de la edicion buscamos la opcion (INFORMACION DE IP) elegimos la opcion (VERSION DEL PROTOCOLO IP) solo cambiamos de protocolo a IPv4 ya que por defecto viene en IPv4+IPv6 que al parecer eso es lo que causa el conflicto!!! solo queda guardar los cambios y listo adios problema!! espero sea de utilidad para ustedes y acaben con este problema tan molesto. un saludo.